Dé 5 essentiële tips voor een scorende website

Geplaatst op 19-09-2015

Er zijn zoveel mogelijkheden om je website te verbeteren. Maar hoe maak je de juiste keuzes? Lees dé 5 essentiële tips voor een scorende website.

1. Een mobielvriendelijke website is een must!

Hoelang geef jij een website de kans om zich te bewijzen zodat je verder leest? Vast en zeker slechts enkele seconden! Is een website niet mobielvriendelijk? Dan valt deze toch óók direct af als je deze met je mobiel of tablet bezoekt? Of ben jij nog wel iemand die van links naar rechts scrollt en de moeite neemt om in te zoomen om de tekst te lezen? Tegenwoordig komt maar liefst 50% van de websitebezoekers via mobiel of tablet. Heb je geen mobielvriendelijke website, dan verlies je dus klanten en omzet. Mobiel is zelfs zo belangrijk, dat mobile first de beste en de te volgen strategie is.

2. Zet jouw klant centraal

Ken jij jouw klant? Weet je wat het #1 probleem van jouw klant is? En hoe je dit kunt oplossen? Door de behoeften van jouw klant centraal te zetten in jouw marketing en communicatie zal jouw website niet alleen informatief zijn, maar ook echt scoren. De klant centraal stellen door de juiste oplossingen te bieden en dit goed te communiceren. De customer journey is hiervoor een zeer relevante tool: zorg dat je begrijpt welke stappen de klant zet in het aankoopproces, op welke momenten er behoefte is aan contact en wat je op de verschillende contactmomenten te bieden hebt. 

3. Zorg voor een consequente ervaring en boodschap

De website staat centraal in jouw marketingstrategie. Maar alleen een goede website is niet voldoende. Maak gebruik van verschillende marketingkanalen om meer potentiële klanten te bereiken. De verschillende kanalen moeten elkaar versterken en dezelde ervaring en boodschap hebben als de website. Er zijn bijvoorbeeld veel verschillende social media kanalen. Maar wat ga je inzetten om je website beter te laten scoren? Kwaliteit gaat voor kwantiteit. Ook offline moet naadloos aansluiten op online. Heb je een winkel? Dan is het verhaal dat je in de winkel verteld ook het verhaal dat online verteld moet worden. 

4. Maak keuzes op basis van cijfers

Veel websites zijn ingericht om mensen te informeren. Maar is dat waar jouw bezoekers op reageren? Zorgt de overvloed aan informatie er voor dat je meer klanten krijgt? Hét voordeel van online is dat alles te meten is. Wat is nu prettiger om te sturen op basis van cijfers? Gebruik hiervoor Google Analytics, een gratis tool van Google om alles te meten. Het geeft je informatie over de prestaties van jouw website en campagnes. Weet jij hoe jouw website rendeert?  En waar je beter kunt scoren?

5. Wacht niet met vernieuwingen op de concurrentie

Wacht niet op de concurrentie maar vernieuw! Dit is een doorlopend proces van testen, optimaliseren en het doorvoeren van vernieuwingen. Je website is nooit af, blijf het daarom periodiek verbeteren. Toets een concrete verbetering en voer dit daarna door op je hele website. Maak hierbij gebruik van de knowhow en de informatie dat op internet te vinden is, de beschikbare data van jouw website en de ontwikkelingen online. 

 

Wil je weten wat dit concreet voor jou kan betekenen? Vraag een Gratis Oline Scan aan! eGoals geeft je gratis advies om beter te scoren.

 

 

 

 

Deel dit bericht:

De allerbeste manier om doorlopend online te scoren

Hoe kun je online scoren in Sport, Health en Wellness? Je leest het hier!

Lees meer

Geef websitebezoekers een tweede kans en scoor online!

Iedereen verdient toch een tweede kans? Haal daarom bezoekers terug via Facebook

Lees meer
Archief