Wat is het doel van jouw website?

Geplaatst op 26-08-2015

Je bent MKB of ZZP ondernemer. En je hebt een website. Heb je ook scherp voor ogen wat het doel van je website is?

Een website moet informeren?

De meeste ondernemers zeggen: 'Mijn website is er om mijn potentiële klanten en mijn huidige klanten te informeren. Over onze producten of diensten, vooral over inhoud en de kosten. En natuurlijk over openingstijden, nieuwtjes, waar ons bedrijf gevestigd is, wie het team is en dergelijke.' Heel logisch, zo'n antwoord. Echter, dit vertelt juist dat de betreffende ondernemers eigenlijk nog níet goed hebben nagedacht over hun website.

Of toch juist iets anders?

Natuurlijk moet er de nodige basisinformatie op je website staan. Inderdaad iets over je producten, je diensten en de nodige praktische zaken. Maar het primaire doel van je website, is simpelweg reacties genereren. Reacties genereren door te inspireren. En door het vervolgens extreem makkelijk te maken om je websitebezoekers te laten reageren. Jij bepaalt wat voor reacties. Wil jij dat mensen je gaan bellen of mailen met vragen over je product of dienst? Of wil je vooral dat mensen een connectie maken op social media, hun emailadres achterlaten of meteen een product of dienst bestellen? Alles kan. Jij bepaalt. 

Hoofddoel: je websitebezoekers inspireren, zodat ze reageren 

Inspireren is kennis delen. Vaak zullen mensen na het lezen van één of meerdere blogs, geïnspireerd raken en downloaden bijvoorbeeld een gratis rapport, worden grats lid, vragen een gratis scan aan of melden zich aan voor de nieuwsbrief. Dat zijn allemaal tools om lezers te inspireren. En dat is precies het hoofddoel; MKB en ZZP ondernemers inspireren op het gebied van (online) marketing. Zodat zij automatisch online scoren met méér klanten.

Bron: MarketingClub.nl

De allerbeste manier om doorlopend online te scoren

Hoe kun je online scoren in Sport, Health en Wellness? Je leest het hier!

Lees meer

Geef websitebezoekers een tweede kans en scoor online!

Iedereen verdient toch een tweede kans? Haal daarom bezoekers terug via Facebook

Lees meer
Archief