In 5 stappen een scorende digitale strategie voor sponsorwerving

Geplaatst op 03-11-2015

Hoe tevreden ben je over je huidige website? En denk je dat jouw digitale marketing beter kan met het oog op sponsoringwerving? Een goede website en digitale strategie is namelijk essentieel voor het vinden van nieuwe sponsors en het behoud van je huidige sponsors. In 5 stappen een winnende digitale strategie! Hoe tevreden ben je over je huidige website? En denk je dat jouw digitale marketing beter kan met het oog op sponsoringwerving? Een goede website en digitale strategie is namelijk essentieel voor het vinden van nieuwe sponsors en het behoud van je huidige sponsors. In 5 stappen een winnende digitale strategie!

1. Een mobielvriendelijke website is een must!

Hoelang geef jij een website de kans om zich te bewijzen zodat je verder leest? Vast en zeker slechts enkele seconden! Is een website niet mobielvriendelijk? Dan valt deze toch óók direct af als je deze met je mobiel of tablet bezoekt? Of ben jij nog wel iemand die van links naar rechts scrollt en de moeite neemt om in te zoomen om de tekst te lezen? Tegenwoordig komt maar liefst 50% van de websitebezoekers via mobiel of tablet. Ook bij jou op je website dus. Heb je geen mobielvriendelijke website, dan verlies je dus een flink aantal bezoekers. En met minder bezoekers verlies je dus geld! We beginnen daarom in de 1e stap bij de basis: het hebben van een mobielvriendelijke website is een must!

Test de mobielvriendelijkheid van jouw website zelf!

Hoe mobielvriendelijk is jouw website? Test hier de mobielvriendelijkheid van jouw website, vul de URL in en klik op analyseren. Binnen een aantal seconden weet jij of jouw website een mobielvriendelijk ontwerp heeft. 

Heb je een website die mobielvriendelijk is? Heel goed! Maar weet jij dan hoe jouw website er uit ziet op de verschillende tablets en mobiele telefoons? Er zijn namelijk veel verschillende apparaten met verschillende afmetingen. Om dit te testen kun je gebruik maken van een handige tool: Mobile Test van Google. Kies een device en vul de URL van je website in en klik op Go. Zo kun je zien hoe jouw website er uit ziet op verschillende apparaten!

Kies voor een Responsive Website

Heb je geen mobielvriendelijke website? Of heb je al een lange tijd een apart mobiel of verouderd design? Kies dan voor een responsive website, deze past zich automatisch aan op het apparaat van de bezoeker. Zo is jouw website optimaal zichtbaar op desktop, tablet én mobiel. Mobielvriendelijke websites krijgen de voorkeur, zowel van jouw websitebezoekers als Google, want mobielvriendelijke websites kunnen de huidige consument (jouw leden, sponsors en potentiële sponsors) als enig echt goed van dienst zijn.

2. Zet jouw doelgroep centraal

Ken jij jouw doelgroep écht? Weet je wat het #1 probleem van jouw doelgroep is? En hoe je dit kunt oplossen? Door de behoeften van jouw doelgroep centraal te zetten, zal je website niet alleen informatief zijn, maar ook nieuwe contacten genereren. Zet jouw doelgroep centraal door de juiste oplossingen te bieden en dit goed te communiceren. Zorg dat je begrijpt welke stappen een potentiële sponsor zet voordat deze ook echt besluit om sponsor te worden, op welke momenten er behoefte is aan contact en wat je op de verschillende contactmomenten te bieden hebt. Weet jij bijvoorbeeld waarom je huidige sponsors jouw organisatie sponsoren en niet de vereniging, stichting of team verderop?

Waarom jóuw waarom zo belangrijk is?

Het waarom van jou als vereniging, stichting of team is erg belangrijk. Het motiveert, het inspireert én het activeert potentiële sponsors. Niemand wordt sponsor als de andere partij niet bij het bedrijf past, het niet duidelijk is waar je voor staat, wat je doel is of geen ambitie hebt. Heb jij jouw waarom ook duidelijk op je website staan? Een krachtig verhaal maakt het verschil, een verhaal met een doel én ambitie. Zou jij als sponsor liever een sporter met talent of een sporter met talent die traint om de Olympische Spelen te halen sponsoren?  Jouw verhaal moet mensen en sponsoren inspireren! Dan kun je er ook echt mee scoren!

3. Gebruik een prikkelende landingspagina en een call to action

Hoe verleid je de bezoeker zijn gegevens achter te laten? Dat is namelijk hét doel van jouw website. Niet informeren, maar inspireren en activeren om kennis te maken. Dit begint met het hebben van een landingspagina. Een pagina die speciaal is gemaakt om bezoekers te inspireren en te activeren om informatie aan te vragen over 1 onderwerp. Heb jij een aparte landingspagina voor potentiële sponsoren? Zo niet, maak deze dan vandaag nog aan. 

Hoe maak je een goede landingspagina?

De belangrijkste tips voor een goede landingspagina zijn:

Lees verder in het artikel voor de belangrijkste tips voor een goede landingspagina en stap 4 en 5 van een scorende digitale strategie voor sponsorwerving.

 

 

De allerbeste manier om doorlopend online te scoren

Hoe kun je online scoren in Sport, Health en Wellness? Je leest het hier!

Lees meer

Geef websitebezoekers een tweede kans en scoor online!

Iedereen verdient toch een tweede kans? Haal daarom bezoekers terug via Facebook

Lees meer
Archief