Dé top online marketing trends voor het nieuwe jaar

Geplaatst op 22-11-2015

2016 wordt het jaar waarin steeds meer afscheid zal worden genomen van traditionele marketingcampagnes. Bedrijven, organisaties en ZZP'ers proberen zich het digitale tijdperk steeds meer eigen te maken. Maar waar moet je in 2016 extra rekening mee houden?

Mobiel overstijgt desktop nog meer! Een mobielvriendelijke website is een must!

Heb je nog geen mobielvriendelijke website? Dan volgen hier de redenen waarom je deze nog vóór 2016 wilt hebben:

 80% van de Nederlanders hebben een smartphone. Bij jongeren is dat zelfs 96%
 Nederlanders gebruiken onze mobiel gemiddeld 150x per dag
 Mobiel is voor sommige doelgroepen bijna de enige manier van online zijn (niet alleen tussendoor)
 50% (of meer) van je websitebezoekers komen via een mobiel apparaat
 Mobiele bezoekers haken massaal af wanneer een website niet mobielvriendelijk is
 Snelheid en gebruikersgemak zijn mobiel nóg belangrijker dan op de desktop
 Google geeft voorrang aan mobielvriendelijke websites in de ranking        (bron: #MYE15)

Content blijft king

Uit onderzoek blijkt dat 90% van de consumenten content nuttig vind. 78% vind dat bedrijven met eigen content geïnteresseerd zijn in het opbouwen van relaties met klanten en krijgen dus het voordeel ten opzichte van concurrentie die dat niet doen. Daarbij is het schrijven van blogs een uitstekende methode om je expertise te tonen en je klanten te inspireren. Contentmarketing is goedkoper dan adverteren, het nadeel is dat het veel tijd, inspanning en kennis kost om het nodige te bereiken. 

Geen traditionele SEO meer

De traditionele SEO is achterhaald. Het overmatig toevoegen van zoekwoorden in teksten zal minder worden beoordeeld door Google dan content met hoge kwaliteit.  

Klanten binden door klanten centraal te stellen

Traditionele marketing met alleen zenden is verleden tijd.  Jouw uitdaging is om je klant écht te kennen en het gedrag van je klanten volledig in beeld te hebben. Communiceer niet vanuit je eigen aanbod, maar vanuit hét voordeel voor je klant. Het bieden van de juiste oplossing,  communicatie op het goede moment en persoonlijk contact is essentieel voor de klantenbinding en de uiteindelijke beslissing van de klant. 

Marketing automation voor betere leads en hogere conversie

Help je potentiële klant zo optimaal mogelijk door tijdens de Buyer Journey relevante content te leveren. Door het aangaan van de dialoog met de klant om de kennis en de onderlinge band te vergroten krijg je kwalitatievere leads en een hogere conversie. Daarnaast kan er worden ingezet op up- en cross selling bij bestaande klanten. Er is hiervoor tegenwoordig goede software om dit op een juiste manier in te zetten.

Adverteren via Instagram

Een foto zegt meer dan 1000 woorden! Daar kun je via Instagram extra goed op inspelen. Sinds een aantal maanden is het voor elk bedrijf in Nederland mogelijk om te adverteren via Instagram. Instagram heeft in Nederland zo'n 1,5 miljoen actieve gebruikers en groeit aan populairiteit. Doordat Instagram inmiddels onderdeel is van Facebook kun je gebruik maken van dezelfde uitgebreide targetingmogelijkheden. Dit biedt veel mogelijkheden, vooral voor bedrijven waarbij foto's een belangrijk en krachtig middel kunnen zijn!

Steeds meer video

We kijken met zijn allen steeds meer video. Weet jij wat na Google de grootste zoekmachine is? Dat is Youtube! Hier zullen bedrijven steeds meer op inspelen (video advertising), vooral via mobiele apparaten. Bezoekers kijken liever een video dan dat ze hele teksten lezen. Een goede video houdt de aandacht vast, brengt snelheid in de communicatie, is vermakelijk en professioneel.

 

Met welke trend ga jij aan de slag? Laat het ons weten!

 

Deel dit bericht:

De allerbeste manier om doorlopend online te scoren

Hoe kun je online scoren in Sport, Health en Wellness? Je leest het hier!

Lees meer

Geef websitebezoekers een tweede kans en scoor online!

Iedereen verdient toch een tweede kans? Haal daarom bezoekers terug via Facebook

Lees meer
Archief